top of page

ההייטקיסטים באים: חמ"ל החילוץ שהציל מאות ישראלים

Kvar baim video.gif

22 במרץ 2023

הסיפור של אפליקציית ״כבר באים״, אחד ממיזמי ההתנדבות מצילי החיים שנוצרו אחרי השביעי באוקטובר, נשמע כמו סרט. כיצד אנשי טכנולוגיה בשיתוף כוחות הביטחון - יצרו מענה הצלה וחילוץ לזמני המלחמה

הם התבצרו שישה בממ"ד לוהט מחום, בביתם השרוף בקיבוץ בארי. חמישה בני משפחה כולל אשה בהיריון מתקדם, כשאליהם הצטרף השכן שנמלט מביתו מאימת מחבלי החמאס. ב-12 שעות של סיוט וחרדה, כשהם מתקשים לנשום, לא עזבו את דלת הממ"ד הרותחת והתפללו לחילוץ. לפתע, אחרי שבני המשפחה פנו לכל מי שאפשר בבקשה לעזרה, הטלפון צלצל. עמי דניאל מחמ"ל "כבר באים" דיבר, הרגיע, חיזק והכווין את כוח החילוץ אל הבית. השישה חולצו בריאים ושלמים. משפחה אחת ניצלה מאימת הזוועות. כמה ימים לאחר מכן, הצטרפה חברה חדשה למשפחה, כשבת המשפחה ההרה ילדה תינוקת בריאה. 


הסיפור הזה הוא אחד מיני רבים. עמי דניאל, קצין בחיל הים, יזם והייטקיסט, ואשתו עדי פתחו בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר בסלון ביתו בהוד השרון, חמ"ל חילוץ. בעזרת הוואטסאפ הוא קיבל אותות מצוקה מאזרחים נצורים תחת אש ושלח אליהם עזרה. עשרות אנשים ומתנדבים הצטרפו לתת יד ולעזור בחילוץ תושבי אופקים, שדרות וישובי העוטף. בין הקריאות לעזרה בוואטסאפ והכוונת הכוחות בשטח, הבינו שיש צורך לייצר פתרון טכנולוגי שיעזור  ליותר אנשים ליצור קשר עם כוחות החילוץ והמתנדבים.


״כל מי שמעורב במיזם הבטיח לעצמו שמה שקרה בישוביי עוטף עזה לא יקרה שוב וזו תרומתנו לעזור למנוע הישנות סיטואציות דומות בעתיד". 

מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר ויזמי הייטק נוספים, מכריו של עמי, נכנסו לתמונה: "הבנו שיש פה פוטנציאל להושיט יד ולעזור בדרך יותר רחבה ופחות מבוססת היכרות אישית", אומר קאופמן ומוסיף: "הרעיון היה להפוך את זה לשירות שעומדים מאחוריו יותר אנשים וטכנולוגיה מתקדמת, ויכול לתת תגובה ליותר פניות ולהציל יותר אזרחים. לאזרחים בישראל הנמצאים במצוקה אין קשר ישיר לכוחות הצלה – הדיווחים למוקדי המשטרה 100 ולכוחות הביטחון ביישוב הם קריטיים. ׳כבר באים׳ לא נועדה להחליף את הגורמים הרשמיים, אלא להוסיף להם במקרה של עומס כבד שמקשה על הפניה. הצעתי לעמי שנפתח פתרון שהוא שילוב בין הפן האנושי לטכנולוגי. שירות שאזרחים במצוקה יוכלו לפנות אליו ויסייע גם לצורך של כוחות הביטחון באינפורמציה בזמן אמת. כל מי שמעורב במיזם הבטיח לעצמו שמה שקרה בישוביי עוטף עזה לא יקרה שוב וזו תרומתנו לעזור למנוע הישנות סיטואציות דומות בעתיד". 




מיכה קאופמן מנכ"ל FIVERR. צילום: רוני כנעני



עכשיו ניתן לפתוח קריאה דרך אפליקציה קלה לשימוש (זמינה גם לאייפון וגם לאנדרואיד). הטכנולוגיה שפותחה עוברת בהבנת דרגת החומרה של האירוע והאופי המדויק של המצוקה ויודעת לספק פתרון מהיר ויעיל להעברת מידע. בינתיים, חמ"ל המתנדבים ממשיך לאסוף את הפניות ולהעביר אותן למערכת הביטחון, כוחות ההצלה וגם צוותי מתנדבים. המטרה היא כאמור לחבר את כלל האזרחים. כל אזרח במצוקה צריך לדעת שבעת מצוקה, יש עוד גורם לפנות אליו.״ 


קאופמן מבהיר ומסכם: "אנחנו לא מוקד 100, 104 או 106. השירות שלנו לא מיועד לדברים שבשגרה אלא למצבי חירום שאזרחים נמצאים בהם במלחמה. הרצון שלנו הוא לייצר תגובה יותר מהירה עם התמקדות ספציפית בחילוץ והצלה. השירות התנדבותי ולא מסחרי. בנינו אותו עבור האזרחים ונשמח אם יעבור לידיים רשמיות שיתפעלו אותו גם אחרי שהמלחמה תסתיים. השירות זה צריך להיות פה לנצח". 


איך זה עובד?

אם אתם או מישהו שאתם מכירים זקוקים לחילוץ או פינוי, הורידו את האפליקציה (אייפון, אנדרואיד, או דרך האתר), לוחצים על הלחצן, פותחים קריאה וחמ"ל המתנדבים יעביר אותה במהרה לצוותי החילוץ. חמ"ל ״כבר באים״ פועל באיזורי הסיכון בכל רחבי הארץ ויודע לקשר כל פנייה לצוותי ההצלה הרלוונטיים הנמצאים באזור הקריאה. 


התנסו עכשיו באפליקציה

התנסות מוקדמת יכולה להציל חיים!

URL share.png
bottom of page